8 september 2020

Scouting zet klapstoeltjes rond raadszaal voor debat over pand Heesch

Scouting laat zich zien tijdens debat in gemeenteraad

Op dinsdag 8 september sprak scouting Heesch in bij de gemeenteraad, omdat eind 2022 de huidige overeenkomst voor verblijf in ons clubgebouw met de gemeente afloopt.  Wij zijn eigenaar van het gebouw, maar de gemeente is eigenaar van de grond. Als de gemeente de grond terug eist dan verliezen wij ons clubgebouw.

Eerder hebben wij een voorstel gedaan aan het college van B&W om de grond onder ons clubgebouw aan te kopen. Daarmee zouden we als vereniging ook in de toekomst in de Elleboog kunnen blijven.

Door de coronamaatregelen konden we niet met zijn allen in de raadszaal aanwezig zijn, maar scouting is creatief genoeg om daar iets op te bedenken. Op 1,5m afstand en met Bluetooth speakers konden veel van onze vrijwilligers het debat toch volgen op de Misse. Dit baarde uiteraard veel opzien bij de raadsleden, maar ook bij de pers:

Artikel Brabants Dagblad

Artikel DTV