8 april 2019

Welpen Beppino helpen Lucifer en Sproet van angsten af

Welpen Beppino

De Welpen Beppino van Scouting Heesch hebben weer een spannend weekend beleefd. De jongens van 9 t/m 12 jaar hielpen vogelverschrikker Lucifer op zoek naar zijn maatje Sproet. Daarna bleek wat het echte probleem was: angst.

De Beppino’s zijn de bedden aan het klaarleggen als plots een vogelverschrikker binnenkomt. Zijn naam is Lucifer en hij zoekt zijn mede-vogelverschrikker Sproet. Hij legt uit dat Sproet van het ene op het andere moment weg is gelopen en dat hij daar niks van begrijpt. Lucifer krijgt een fantastisch idee: wat als hij de welpen opleidt tot vogelverschrikkers? Net als de welpen echte vogelverschrikkers zijn, blijkt zijn plan een beetje in duigen te vallen. De welpen moeten na het weekend namelijk gewoon weer naar school.

Lucifer weet het niet meer, totdat een van de stafleden bekent een stukje van Sproet gevonden te hebben. We komen bij het bos waar Sproet ingevlucht was. Helaas voor onze welpen is dit een spookbos… Na een spannende tocht vinden we Sproet.

De volgende dag komen de welpen erachter dat Sproet nogal bang is voor van alles. We helpen Sproet haar hoogtevrees, schietangst en zelf haar fobie voor vogels te overwinnen. Nu is ze nergens meer bang voor, net als Lucifer. Maar ’s avonds bij het kampvuur blijkt dat Lucifer ook één angst heeft: VUUR! Onze welpen zijn de beroerdste niet en helpen ook Lucifer van zijn angst af.

De volgende dag krijgen de welpen als dank een pak bloem van hun nieuwe vrienden. Hier maken de welpen graag gebruik van. Er komen lekkere cupcakes uit. Daarna gaan we de akker van Sproet en Lucifer bekijken, waar we nog even leuk kunnen spelen, voordat we weer naar huis gaan.